mysweetestthings -

This is one tough act to follow

I torsdags hade jag min första masterclass på ljuva toner, man har typ en lektion i hur man ska framföra sin låt, får feedback och så och sen uppträder man låten inför publik! Första gången jag stog på scen och det gick helt okej! Igår var jag tillbaka igen men för att tävla... Visste inte riktigt vad jag hade gett mig in på, jag mot 29 andra i åldrarna 16-44. Började vid ett i caféet på vingen i Torslanda. Sjöng free me med joss stone, (samma som i torsdags) och det gick mycket bättre. Sen var det ett uppehåll fram till halv fem då alla 60 (två åldersgrupper) samlades för att sen gå ner på scen där föräldrar och vänner satt och väntade. Där fick vi reda på vilka 14 från varje åldersgrupp som gått till semifinal och vilka som fick åka hem. Jag gick vidare!(: då var det bara att ladda om till nästa låt, yours med Ella henderson. Jag var sist ut. Var inte så nervös som jag hade trott att jag skulle vara förrän jag ställde mig på scen och skulle börja sjunga. Gick sådär och jag tappade bort texten...... Så när jag gick upp på läktarn igen och lyssnade på när Josefine Myrberg uppträdde så visste jag att jag hade sumpat min chans. Sen hade juryn överläggning om vilka 6 från varje grupp som skulle vidare. När de kommer tillbaka och har läst upp alla ur den yngre åldersgruppen och läste upp våran så kände jag typ att de kunde läsa upp alla andras namn fortare så jag kunde få åka hem. Chocken när de ropar upp mitt namn?! Gick alltså till final! Så sjukt. Så nu är det final nästnästa helg och jag får se till att öva ihjäl mig så jag inte glömmer någon text.... (: 
Foto: Sven Andersson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: