mysweetestthings -

Road Trip(:♥

Kom hem i onsdags vid 10 tiden, och har inte haft ork eller tid att blogga, men here we go (:

Här kommer ett långt inlägg i tell you (:
Har varit en knasig resa, Ovve och jag trodde att de skulle ta typ tre dagar att komma ner till Biarritz, och att vi skulle få vara där i iallafall en vecka.. But along the way plans changed, och vi insåg att våran husbil inte gick så fort, och om vi skulle åkt ner till Biarritz så skulle de ta ca 6 dagar, vilket betydde att vi skulle få vara kvar på samma ställe i 2 dagar.. och de kändes ju lite smått.. Ovärt? haha.. Så vi stannade istället utanför La Rochelle, på ön Île de Ré, La Bois Plage, även kallad Kill Stranden (y', på en camping som hette Interlude, Sunêlia. Jättefin camping, as nära till stranden, en utomhus pool och en uppvärmd "inomhus" pool, fotbollsplan, tennisbana, pingisbord, volleyboll plan, spa, gym och massa sånt(: Grymt höga vågor och många surfing människor btw..(: Dock hade jag och ovve ändå brist på saker att göra så att vi gick på toa typ hela tiden, som tidsfördriv, haha, kollade på fem säsonger av OTH, gick promenader och spanade in snygga franska killar(y'
De blev då ingen cykling till Spanien. Dooh..

Dag 0 - 7/7 2010
Ovve och jag.. Hmm.. okej ärligt talat så kommer jag inte ihåg va vi gjorde, vi gick runt på kungsmässan, träffade Amanda, Emma och Marcus, och så kollade vi på några avsnitt av Oth, innan vi gick ut och la oss och sov i husbilen(:

Dag 1 - 8/7 2010
Vi åkte vid 07.15 och fick vårat första stopp i Snapparp, där vi självklart får punktering och ett hål upp i golvet! -.-
Så vi ringde bärgare och inom en timma var vi på vägarna igen(: Åkte vidare, igenom Danmark och vi stannade i norra Tyskland på en camping omringade av får i Husum(: Här sov vi första natten och jag lärde Ovve spela gitarr (; (y'

 
Jätte fin bild. så den bjuder vi på.. (:♥




Dag 2 - 9/7 2010
Vi åkte vidare mot Frankrike vid 11 tiden, och denna dagen var så otroligt omänskligt varm. Vi stog i kö till en färga i ett par timmar, solen gassade ute, de va 36 grader inne i husbilen och jag stog mest i duschen för att svalka av mig. Och eftersom vi stod i sånna köer så kom vi inte alls så långt som vi ville utan körde bara 20 mil denna dagen och hamnade i Dangast där vi sov under natten(:


Dag 3 - 10/7 2010
Inte aaalls lika varmt som dagen innan, SKÖNT! De regnade ute ett tag också(:
Ovve och jag satt och översatte massa engelska låtar till svenska, bla baby(y' "Bäbis bäbis bäbis ååååh.."
Vi hade även spindel problem, vilket slutade med att jag inte vågade sätta ner mina fötter på golvet(y'
Stannade på en camping i Holland, jätte fin och jätte fina duschar! :D
Regnade dock hela dagen, och hela kvällen, men de va mysigt att sitta inne den kvällen(:

Dag 4 - 11/7 2010
Vi åkte vidare ner mot Biarritz och var inne i Frankrike vid två tiden. Stannade i Dieppe(:







Dag 5 - 12/7 2010
Kollade på stranden vid Normandie"D Day" stranden..
Stannade i St Nazire. De spekulerades om vi skulle stanna här resten av veckan men vi åkte istället vidare nästa dag, Tur de!
Hahah Pomfritt.. Just sayin (;♥



Dag 6 - 13/7 2010
Vi åkte mot Île de Ré, ovetandes om hur bra detta egentligen skulle bli..♥
Kom fram vid tre tiden och Ovve och jag gick vid fem tiden ner och la oss och solade vid polen.. Vi låg där till klockan sju, haha, och jag hade dock inte fått någon färg men jaja.. Sen antar jag att vi gick en promenad, och hittade läckerbiten Rhoma, aka Alex Pettyfer. Ååååh va han är snygg!
Vi grillade marshmallows efter middagen (y' :D Gottttt:D
Ovve och jag tog en promenad till stranden på kvällen och tog massa kort(:



Karta över campingen(y' haha (;





Dag 7 - 14/7 2010
Regn regn regn och åter regn -.-
Jaop, de regnade på förmiddagen och blev senare skinande soool(: Ja tror inte vi solade så mycket denna dagen dock.. Kommer knappt ihåg.. haha
Höga vågor, många surfare!(:
ALEX! Hahahha . hahha(:








Dag 8 15/7 2010
Sol sol sooool! (:
Gick ner och la oss vid poolen vid typ 11 och låg där mesta delen av dagen.. Vid klockan 18 gick vi och duscha och gick våra promenader. Fick massa, dock den enda, färg denna dag :D
Vid typ 11 så gick vi typ 8 varv runt campingen, bara för att hitta Rhoma.. haha.. Sen när vi va på de 8e varvet så kom han hem och hans kompis Tomas, tror ja han hette, sa typ att Rhoma hade bett han ropa på oss och frågade om vi ville följa med ner till stranden(: Så vi följde med och där, bakom surfing huset, satt de typ 20 ungdommar, några 13 åringar, några 18-19 åringar men de flesta va runt 16-17 (: Träffade två jätte snälla holländska tjejer, Caitlin och Issa(: Träffade en aaaassss söööööt Fransk kille, Quentin, aka Justin Bieber(; Grymt charmig, och grymt söt(:
Träffade också en annan fransk kille, Geyton eller något, låt oss kalla honom G.. haha, jätte snäll som va en av dom enda som kunde snacka engelska..!


Jag är ett big fan av min bränna... (y' hahaha

En uppspelt ovve innan vi träffade Rhoma (;♥

Dag 9 - 16/7 2010
Små dålig väder.. lite molnigt och blåsigt.. Solade i typ 3 timmar eller något tror jag och vi gick runt och så idag också.. Dagen var väl typ likadan som gårdagen.. G bad oss komma ner till stranden denna kvällen också, så vid tio tiden mötte vi Issa och Caitlin vid poolen och kollade på någon Fransk Show.. Fattade inte vad dom snackade om så vi gick ut och mötte G och nästan resten av "gänget" haha. Sen satt vi och vänta på Quentin och några andra som också skulle komma dit, sen gick vi och satte oss bakom de lilla huset och satt där resten av kvällen, snackade mest med G och Quentin, och fick lära oss svärord på Franska^^ Sale pute(: haha
Lite småtråkigt i början, men vid typ 11 så blev de roligare(: Mycket mysig kväll!(:♥
När vi skulle säga hejdå så sprang Quentin iväg till några vänner som precis hade kommit dit.. Sen ropade G på honom så att han skulle komma och säga hejdå.. haha(: Han va så söt när han sprang emot oss, håret stog åt alla håll och han hade världens sötaste leende och världens busigaste blick.. Söötunge(:♥

Dag 10 - 17/7 2010
Sista dagen ):
Solade lite gick runt lite och gjorde de vi brukade.. Gick på toa.. Gick och spanade efter Rhoma och träffade G, Quentin och typ tjejen med den jobbiga luggen.. Grymt lik Taylor Momsen.. haha..
De va typ sista gången vi såg dom.. För på kvällen så skulle dom på något disco och vi kunde inte följa med för att vi skulle upp tidigt och åka dagen efter. Så vi gick ner till stranden för dom skulle tydligen vara där en stund innan dom skulle åka till discot. Så vi gick typ runt nere vid vattnet och bestämde oss sen för att gå tillbaka mot husbilen.. När vi va påväg att gå upp så räckte ovve mig sin filt och sprang mot Rhoma, och ja säger dig detta, denna flickan, hon är helt galet spontan.. Pussade honom på munnen och sen gick hon därifrån.(y'
De va busigt.. (:

Dag 11 - 18/7 2010
Påväg hem.. :(
Stannade i Troyes..

Dag 12 - 19/7 2010
Stannade i Mosel, mysig fin camping vid vinodlingarna(:
Varmt var de också!



Dag 13 - 20/7 2010
Stannade någon stans i norra Tyskland tror jag, vid en sjö(:

Dag 14 - 21/7 2010
Sista dagen out on the road. Självklart måste ju resan sluta precis som den börjar, right?
Så när vi är vid Lübeck så får vi punktering, på samma däck som hemma.. Haha ironic..
Vi lämnade av Ovve hemma hos sig vid tio tiden och åkte sedan hem(:



Rolig resa med många söndriga saker(;
Två söndriga fläktar, En söndrig tandställning, Två söndriga hjul, ett söndrigt golv.. haha..
Ett söndrigt Hjärta..♥
Sååå i Torsdags så sa mamma att vi skulle åka in till Allum eftersom jag hade shopping abstinens.. hahha
Jag köpte ett par rosa tunna converse på rea, 350 spänn! :D
Och en annan stor tröja med texten "Music is my Boyfriend" (:
Senare så frågade mocke om ja inte ville följa med till Hugo där mocke, hugo och charles skulle lana. Fråga mig inte varför ja följde med, för jag har själv ingen aning.. Nu är jag jätte trött eftersom jag inte har sovit på typ 35 timmar(:

I fredags så va ja hemma och åt middag med familjen + Moster & Simon, skrev detta långa inlägg och sov(y'

Igår va vi på kalas hos min kusin Olivia som fyllde 8 tror jag.. haha.. Och sofia och jag åkte hem vid typ halv fem för att vi skulle ut på fotosess i göteborg med killen hon köpte kameran av.. (: Får se om jag lägger in några bilder senare.. När vi skulle åka till ett annat ställe så åkte vi typ helt fel för att dom åkte före, låångt före, så att vi åkte in till stan istället för att fika med Sofias döva kompis.. Vi mötte dom utanför Condeco, Måns och David, jag säger då de, alla människor som är döva, iallafall dom jag vet, är alltid mycket snyggare än andra.. Så vi satt och skrev typ på anteckningar i ett par timmar innan vi skulle gå vidare(: Åååh.. Ja fick typ dåligt samvete, hade min "Music is my boyfriend" tröja på mig.. Dom har ju aldrig riktigt hört musik... :(
Vi hade parkerat på heden, men hade ingen aning om vilken rad vi stog på, så vi irrade runt där i säkert en halvtimma, och va jätte rädda att bilen va stulen, med två kameror i.. Men tillslut hitta vi den, inte på den platsen vi trodde att vi hade ställt den.. Men vi hittade den, åkte hem och åt kötbullemacka, kollade på ett avsnitt av Sonny with a Chance och sen typ sov (:


Kommentarer
Postat av: frida
2010-07-25 @ 16:15:49 / http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kul att du hittade fina duschar i holland. Bäst på hela resan eller? <;

Fajna bilder du tog (:



(Och jag tror inte att de gick hem och grät när de såg din tröja...)

Postat av: Mami
2010-07-25 @ 16:55:56

Bra skrivet gumman, nu kommer vi ihåg vår trip, !!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: