mysweetestthings -

Herre fiiifaan!

Ledsen att det tog sån tid, har vart upptagen (:
Alanya♥
Beach Club Doganay

Dagarna har typ flytit ihop, gör ju samma saker varje dag typ, så jag har knappt någon aning om vad vi gjorde varje dag.. men men, de ska nog gå fin fint dehär (;

Lets go!

28 Augusti - Lördag
Började resan klockan 03.30 då vi åktte mot flygplatsen, checkade in våra grejer och eftersom vi var typ lite sena för att de tog så lång tid att checka in, köerna va enorma.. Så fick vi gå direkt till gaten och gå ombord(:
Flygresan varade bara i fyra timmar, men guud så lång tid det tog!
Gjorde världens tabbe, och hade på mig en typ långärmad tröja och jeans! DUMT GJORT!
När vi landade i Antalya så va de 39 grader, och de är inte så mysigt med jeans på sig då vill ja lova..
Som tur va så satt vi på en buss med Aircondition, som tog oss genom en 2 timmar lång resa mot hotellet.
Vårat hotell va första stoppet, så vi va framme vid tre, halv fyra, checkade in och gick upp till rummet, Sjukt fint!
Hela hotellet är fint, as stort, behövde nästan en karta för att hitta allt :P
Iallafall, när vi kom upp på rummet bytte vi om till bikini, smörjde in oss och gick ner till stenstranden och tog ett dopp och solade lite(:
Eftersom vi inte hade ätit sen klockan sju, va vi ganska hungriga när klockan närmade sig fem. Men vi hade ingen koll på när restaurangerna öppnade eller stängde, så att vi va tvugna att vänta till halv sju, och så va de inte ens god mat! -.- hahaha!
Tror vi gick och la oss ganska tidigt om jag inte minns fel.. Gjorde inte så mycket, gick mest runt och utforskade.
Just dee! Vi gick på Hamam och massage på hotellet 17.30, gick sedan och åt, sen gick vi ner och satte oss på stranden där dom hade typ beachparty.. hahha! (y' Dom stog typ och dansade runt en eld ;)
Sen gick vi iallafall och la oss (; haha

29 Augusti - Söndag
Gick upp på tok för tidigt.. hahhaa
Va uppe redan klockan 7 för att vi ville sola, (klockan 6 svenska tid?!)
Hahaha! Synd att jag har sämst pigment och inte får någon färg, spelar ju ingen roll om ja är uppe tidigt.. haha
På kvällen åkte vi in till stan med kvart i tio bussen, och halv elva satt vi i en taxi på väg hem igen.. De va så olidligt varmt, och vi insåg inte förrän på onsdagen att man skulle åka in runt tolv.. haha ^^
Så vi gick nog runt lite, satte oss ute med en cola, (vi hade inte hittat baren ännu(;) och sen gick vi och la oss typ.

30 Augusti - Måndag
Gick upp vid åtta denna dagen istället ;)
Solade & badade, låg i precis vattnet, så vi svalkade oss hela tiden (:
På kvällen hade vi beställt A la' carte.
Har ingen susning om vad vi gjorde på kvällen..

31 Augusti - Tisdag
Började dagen i den stora poolen där vi solade och badade i typ en timma, sen gick vi upp och köpte luftmadrasser och gick vi vidare till havet istället (:
På kvällen gjorde vi ett nytt försök med att åka in till stan, och beställde en taxi. Sen sa vi att vi ville åka till bussstationen, men de va inte dit vi ville, vi ville komma dit där våran buss släppte av oss och trodde att alla bussar stannade där, vilket dom inte gjorde.. Så vi gick runt bland läskiga turkar och svettades och tog en buss hem efter typ 40 minuter..

1 September - Onsdag
Solade och badade vid havet, satt fast ute vid en lina och låg och guppade på våra luftmadrasser.. GÖTT! (Fyi, så betyder gött, sötnos på turkiska(;)
Men under dagen blev det dåligt väder och våran kära krulltott kom ut och varnade oss för orkanen som såg ut att vara på väg in, man kunde se att den va nere i vattnet en bit ut. Så vi simmade in och gick upp och typ slappa istället, så de blev inte mycket sol(:
Vid 21.30 var det dags för en komedi show, på amfiteatern. Hahhaha asså.. Hahahha!♥ Så sjukt mycket roligt!
Senare på kvällen åkte vi med hotellets kära Animation Team♥ till Bistro Bellman och typ festade, kostade 50 spänn, va där i typ tre timmar och fick en shot på köpet(; Helt klart värt de eftersom taxi dit och hem skulle gått på 300!
De va inte såå kul inne på Bellman, så vi gick ut och tänkte gå in på Robin Hood, men vi gick bara in och vände typ, så sjukt varmt! Träffade två tjejer från Kungsbacka som vi pratade lite med innan dom skulle gå vidare (;
Sofia och jag satte oss på en fontän utanför Bellman och så kom de fram några turkar som tydligen behövde hjälp av två tjejer att komma in på Bellman.. hahha! Så vi följde dom in och gick typ ut igen.. ^^ Satte oss på fontänen igen och så kom de fram två killar, svenskar, Viktor och Jonathan/Gato, som började snacka med oss, och så köpte Viktor, en ros till oss att dela på, som sedan gick av och slängdes iväg.. haha^^ sen följde vi med dom till en typ bar, träffade Hanna och Ida på vägen, världen är liten.. Och satt sedan och snackade med killarna ett tag tills dom va tvugna att gå och vi gick tillbaka till Bellman eftersom klockan närmade sig tre.
Klockan tre kom det en buss och hämtade upp alla som var med och Sofia och jag bestämde oss för att äta nattamat när vi kom till hotellet.
När vi hade satt oss i restaurangen med lite mat kommer den Snygga fotografen in, som heter Onor.. Ingen avning om hur de stavas.. Med sin kompis Emre, och dom sätter sig brevid oss och typ bestämde att vi skulle träffa dom inne i hotellets spelhus efter klockan tolv nästa dag, eftersom de stängde då, och Emre jobbade där så vi kunde sitta där inne. (dom jävlarna ljög om sin ålder.. hahhaha..)
Så vi gick typ och la oss och gick upp fyra timmar senare för mer solning(;

2 September - Torsdag
Solade som sagt och gjorde de vanliga.. De blev typ som en rutin..(: haha ^^
På kvällen spelade vi bingo på amfi hahahha (y' samtidigt kollade på på en typ Belly Dancing show.. haha
Sen va de ju dags för att träffa killarna inne på spelhuset.. Dom hade en snygg tysk med sig, som skulle åka hem nästa dag.. (n' Satt där inne i typ 40 minuter och gick sedan ner till stranden för att dom får inte umgås med gästerna så att vi smög typ runt hela tiden.. Så vi satt sjukt långt bort på stranden.. hahah ^^
Satt där till typ klockan halv tre, sen gick vi tillbaka till hotellet och Sofia och jag gick och la oss.

3 September - Fredag
Sista dagen :(♥
Solade och badade.. Pressade som fan, även om vi redan hade bränt oss.. haha
Skämde typ halvt ut oss inför snygg "stefan", en norsk kille som är lik Sofias kompis stefan, men ja kände igen honom så sjukt väl, och kom på att han va så sjukt lik cory monteith (Finn ifrån Glee)
Han tycker nog vi är lite skumma.. hahhaa^^
Sen va de kväll igen och vi kollade på en dansshow på amfi(: Sjukt duktiga men gud så tråkigt.. haha ^^
Senare skulle vi kanske in till stan med Animation Teamet och typ 30 andra pers men de blev inte så, och vi stannade istället på hotellet för att säga hejdå till Onor och Emre.. Satt inne i Spelhuset ett tag och satte oss nedanför ett par gigantiska trappor i tio minuter och sen gick vi typ hem ^^ haha
Gick och la oss typ halv 3 och jag vaknade vid fyra av att Sofia börjar prata i sömnen.. Hahahaha! Återkommer med de (;

4 September - Lördag
Hemgång..
Gick upp vid 06.45, åt frukost, checkade ut och vid åtta tog vi bussen till flygplatsen.
Gick runt på flygplatsen, åt lunch på Burger King vid elva och så lyfte planet någon gång efter 12(:
Landade 15.00 svensk tid (16.00 turkisk tid(:) och va hemma i huset vid halv fem typ (:
Åt lasagne med familjen och bloggade (;
Senare kollade vi på Remember Me också (y' Och åt korv med bröd♥ :D hahahha ^^

Citat och roliga saker som sagts/gjorts av oss eller av andra under veckan.. :

Sofia och jag sitter inne på À la carte restaurangen, och på bordet brevid oss sitter det en familj, antagligen svenskar, norskar eller liknande.
Sofia : Den familjen ser ut som våran familj. Han som sitter längst ut är Rebecca, han mittemot är jag och han lilla längst ut på kanten är du. Och föräldrarna i mitten är mamma och pappa.
Frida : Ja... Den på kanten är jag.. För ja får alltid sitta längst ut..
(Skulle ni vart med på någon av våra "familje middagar" så skulle ni hållt med, för ja får alltid sitta längst ut, för att Rebecca tycker att jag går ifrån bordet så fort (; Hon kan ha en poäng.. haha)

Sofia och jag satt vid uteserveringen om man kan kalla den det.. haha ^^
En turk går förbi och kollar på oss.. Sofia, ja har för mig att de va Plushenko... Hahah!
Turken eller nu vad han va, släppte oss inte med blicken, så att han gick in i en stol som va framför honom och snubbla till.. Hahahha ja började asgarva.. Och alla vände sig om.. Hihi(:

S"Undra varför han jobbar här hela tiden.."
F"Ja... Han kanske är dottern?"

S"Jag gick in i rumpan med henne, nej jag gick in med rumpan i henne.. Jag gick alltså in i henne, med rumpan.."

Några dumma tjejer på planet till Antalya.. Typ 10 minuter innan vi landade, flög vid bergen i Turkiet..
"Vi är visst i Italien! Ser ni inte skidbackarna?!"

F"Den handlar om en tjej som blir förbannad.."Efter en stunds tänkande "Eller.. nej.. ja menar, hon fick en förbannelse över sig!"

S"Vill du ha en läcker ål?"

Turk som snackade svenska när vi skulle köpa glass..
Vi "Karamell"
Han "It's not good. I don't recomend that!"
Vi "Men vi vill ha den.."
Han "Herre fifan.."

S"De hänger en på droppe!" (Under en eftermiddag kunde inte vi prata... De blev lixom aldrig rätt ord.. Haha^^)
"De hänger en droppe där menar jag"

S"Vi kan sola på badet!" "Vänta.. Nej, vi kan sova på solen!"

"Mini Disco, mini disco, hey hey heeeyy.."

"Nämen hallå Sten! Är du här?!"

En kväll stog vi i baren, och jag tror att han tyckte att ja och Sofia hade druckigt för mycket eller något.. För vi stog bara och asgarva.. Så han blandade en drink med kolsyrat vatten. De va inte gott.. Ja gillar inte kolsyrat vatten... ): ^^

En kväll när vi stod i kö i baren och skulle beställa en drink kommer en kille fram.. Hahah.
Han stog och snacka massa.. Typ fråga Sofia om hon körde en Volvo.. hahah.. Sen ba;
"Do you want me to buy you a drink, i mean order you a drink?" Typ som om de kostade pengar.. haha
Sen stog han där och typ tjatade och stressade killen som stog i baren.. Stackarn..
Hahhaa

"Dessutom, dessvärre, däremot.. Hmm..." "De vill säga ! De va de ja ville säga!"

När Sofia vaknade mitt i natten och prata i sömnen..
"Ja skämde ut mig som fan inför Usoj precis!"
Jag hade precis hört att dom kom hem ifrån Alanya Discot som dom hade vart på, och trodde att hon hade gått ner och typ sagt eller gjort något.. Men de hade hon ju inte utan hon pratade i sömnen.. Och tillslut vaknade hon och försökte komma fram till poängen med hela historien.. Men ja tror inte de fanns någon.. För de va ingen som kom ihåg va de handlade om... Hahahha!

Chichi, "Usoj"(Hüseyin), Super Mario, Frodo, Toprak (y'♥

Här kommer ett par bilder(;♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Barkillen(:

Toprak, Aka Krulltott(:

Cenker(:

Animation Team♥

Onor, Sofia, Jag, Emre (:

By the way så kommer förmodligen åka tillbaka nästa år, kanske med Rebecca eller hela familjen.. Ingen aning, men tillbaka ska vi! kanske.. haha ^^ De måste ju finnas pengar och tid, de finns de verkligen inte nu.. hahha^^(: